Jaką drogę wybrały nasze koszykarki? To onkoLOGICZNE

Koszykarki mistrzyń Polski – Sylwia Siemienas, Marissa Kastanek i Klaudia Sosnowska – uczestniczyły w rozpoczęciu kampanii społeczno-edukacyjna Dolnośląskiego Centrum Onkologii we Wrocławiu pod hasłem „Wybieram zdrowie. To onkologicze”. To kolejna płaszczyzna współpracy Ślęzy z DCO, która trwa już drugi sezon.

Tematem przewodnim kampanii stała się onkologika i logiczne wybory w zakresie profilaktyki antynowotworowej. Przez najbliższych sześć miesięcy mieszkańcy Dolnego Śląska będą edukowani w zakresie profilaktyki raka szyjki macicy, piersi, skóry oraz płuc. Akcja ambientowa w przestrzeni miejskiej Wrocławia, warsztaty w szkołach ponadgimnazjalnych, konferencja ekspercka czy wspólny bieg po zdrowie to tylko niektóre z zaplanowanych działań.

Celem kampanii społeczno-edukacyjnej „Wybieram zdrowie. To onkologicze” jest rozpowszechnianie wiedzy w zakresie profilaktyki antynowotworowej, ze szczególnym uwzględnieniem raka szyjki macicy, piersi, skóry oraz płuc. Podejmowane działania ukierunkowane są na podnoszenie świadomości i edukację Dolnoślązaków. Wspólnie chcemy przekonać mieszkańców regionu do regularnych badań, unikania czynników ryzyka oraz prowadzenia zdrowego trybu życia. Naszym celem jest również odczarowanie mitów dotyczących choroby nowotworowej i pokazanie, że poprzez odpowiednią profilaktykę możemy ustrzec się przed zachorowaniem albo zwiększyć swoje szanse na wyleczenie.

Regularne badania przesiewowe to jedyny słuszny i logiczny wybór. I właśnie takie podejście do onkologii chcemy wykreować wśród mieszkańców Dolnego Śląska. Słowo onkologika już wkrótce wejdzie do słownika świadomych, dbających o swoje zdrowie osób.

***

W ramach 6-miesięcznej kampanii zaplanowano zróżnicowane działania, ukierunkowane na rozpowszechnianie wiedzy. Jedną z pierwszych aktywności była akcja ambientowa na ul. Oławskiej we Wrocławiu.

Podczas wydarzenia wrocławscy przechodnie mieli okazję do wyboru dwóch ścieżek – świadomego, logicznego wyboru oraz beztroskiego życia z dnia na dzień. W wybranych przez siebie tunelach poznali historie osób, które dzięki profilaktyce i szybkiemu wykryciu pokonały chorobę nowotworową, ale i przestrogi od osób, które o swojej chorobie dowiedziały się zbyt późno i nadal z nią walczą, a ta walka jest dużo trudniejsza.

Historię tych osób poznały także koszykarki Ślęzy – Sylwia Siemienas, Klaudia Sosnowska i Marissa Kastanek, które są ambasadorkami akcji „Wybieram zdrowie. To onkologiczne”. Same dzieliły się także swoimi spostrzeżeniami i doświadczeniami związanymi z podejmowaniem decyzji, które mają wpływ na ich zdrowie. Przykładem dla wszystkich niech będzie Sylwia Siemienas, które kilka miesięcy temu przeszła profilaktyczne badania pod kątem raka piersi.

Przypomnijmy, że koszykarki Ślęzy już drugi sezon z rzędu występują na parkietach polskiej ekstraklasy z logotypem Dolnośląskiego Centrum Onkologii we Wrocławiu.

***

W ramach kampanii „Wybieram zdrowie. To onkologiczne” powstanie artystyczny spot, którego oficjalna premiera zostanie połączona z konferencją ekspercką. Od listopada wystartują również warsztaty edukacyjne w szkołach ponadgimnazjalnych z całego regionu. Do tego aktywna współpraca z mediami oraz kanały social media, na których będą publikowane filmy eksperckie oraz inne interaktywne materiały informacyjne. Powstanie także platforma internetowa dedykowana profilaktyce antynowotworowej. Wiosną 2018 roku mieszkańcy Dolnego Śląska zostaną zachęceni do udziału w konkursie, polegającym na wybieganiu kształtu logo kampanii i publikacji swojej trasy w mediach społecznościowych. Wspólny bieg ulicami Wrocławia, połączony z dniem zdrowia – darmowymi konsultacjami lekarskimi, podstawowymi badaniami przesiewowymi, poradami dietetyków czy trenerów – oficjalnie zakończy kampanię.