Finał LOTTO 3×3 Ligi we Wrocławiu!
Już 10 lutego we Wrocławiu odbędzie się turniej finałowy LOTTO 3×3 Liga z udziałem ośmiu drużyn, które awans wywalczyły w dwóch turniejach kwalifikacyjnych. Dla zwycięzców czeka nagroda pieniężna, którą jest 30 tysięcy złotych!
– Przed nami kolejne wielkie emocje związane z koszykówką 3×3, która ma w Polsce coraz więcej sympatyków. W turnieju finałowym oprócz nagród rzeczowych, nie zabraknie również tych finansowych. Bardzo cieszymy się, że finał pierwszego takiego wydarzenia na koszykarskiej mapie Polski, odbędzie się we Wrocławiu. LOTTO 3×3 Liga to duży projekt, który tworzymy razem z naszym partnerem, Totalizatorem Sportowym. Wspólnie wierzymy w potencjał tej odmiany koszykówki i liczymy na jej dalszy rozwój – powiedział Radosław Piesiewicz, Prezes Polskiej Ligi Koszykówki i Polskiego Związku Koszykówki.
– Wrocław od dawna kojarzy się z koszykówką 5×5 na najwyższym poziomie, teraz przyszedł czas na koszykówkę 3×3. Bardzo się cieszę, że właśnie w tym miejscu odbędzie się turniej finałowy LOTTO 3×3 Liga z udziałem drużyn występujących w Energa Basket Lidze Kobiet. Niech to będzie początek nowego projektu jaki szykujemy i odpalimy już lada moment! – powiedziała Katarzyna Ziobro, Prezes 1 Klub Sportowy Ślęza Wrocław S.A.
Zanim jednak odbędzie się turniej finałowy, to rozegrany zostanie drugi turniej kwalifikacyjny z udziałem siedmiu (7) drużyn. Awans z niego uzyskają cztery (4) drużyny.
Oprócz koszykarek Ślęzy Wrocław do rywalizacji o awans do turnieju finałowego staną:
– Energa Krajowa Grupa Spożywcza Toruń
– Enea AZS Politechnika Poznań
– Zagłębie Sosnowiec
– Polskie Przetwory KS Basket 25 Bydgoszcz
– PolskaStrefaInwestycji Enea Gorzów Wlkp.
– BC Polkowice
W pierwszym turnieju, który odbył się we Władysławowie awans do finału wywalczyły:
– SKK Polonia Warszawa (zwycięzca)
– MKS Pruszków
– Polski Cukier AZS UMCS Lublin
– VBW Arka Gdynia
Oba turnieje odbędą się tego samego dnia, w dwóch oddzielnych sesjach, w samym sercu Centrum Handlowego Magnolia Park. Każdą akcję każdego spotkania będzie można obejrzeć za darmo, zajmując miejsce na specjalnie przygotowanych trybunach bądź po prostu w trakcie wizyty w Magnolii. Przeprowadzona zostanie również profesjonalna transmisja, która dostępna będzie dla widzów na platformie YouTube.
LOTTO 3×3 Liga to nowe rozgrywki, które odbywają się w trakcie okienek reprezentacyjnych. W sezonie 2022/2023 w sumie będą dwa turnieje kwalifikacyjne oraz finał. Pierwszy turniej odbył się 26 listopada Centralnym Ośrodku Sportu we Władysławowie. Każdy zespół Energa Basket Ligi Kobiet wystawia swój skład jaki weźmie udział w LOTTO 3×3 Lidze. Musi się on składać z przynajmniej czterech zawodniczek z polskim obywatelstwem, powyżej 18 roku życia. W trakcie sezonu w jednym klubie może zagrać maksymalnie sześć różnych zawodniczek. Nie można dokonywać zmian zgłoszonego składu pomiędzy turniejami.
Nagrodami w turnieju finałowym LOTTO 3×3 Liga są:
– I miejsce (30.000 złotych)
– II miejsce (20.000 złotych)
– III miejsce (10.000 złotych)
W koszykówkę 3×3 gramy na specjalnej nawierzchni o wymiarach 15×11 metrów. Na parkiecie występują dwie trzyosobowe drużyny, które mogą korzystać z dodatkowego rezerwowego. Kolejna różnica to liczba zdobywanych punktów – jeden lub dwa (w przeciwieństwie do dwóch i trzech w “tradycyjnym” baskecie). Każda akcja może trwać maksymalnie 12 sekund. Mecz kończy się, gdy jeden z zespołów zdobędzie 21 punktów lub upłynie czas 10 minut.
***
Magnolia Park jest największym centrum handlowym na Dolnym Śląsku. Łączna powierzchnia handlowa obiektu wynosi 100 tys. mkw. Jest tu ponad 260 sklepów, kawiarni, restauracji i punktów usługowych. Zmotoryzowani klienci mają do dyspozycji prawie 3 tys. darmowych miejsc parkingowych. Wśród wielu renomowanych polskich i międzynarodowych marek dostępnych dziś w Magnolia Park znajdują się: Peek&Cloppenburg, Zara, H&M, C&A, Reserved, CCC, Deichmann, KappAhl, Carry, New Yorker, TK Maxx oraz HalfPrice, a także Tommy Hilfiger, Guess oraz Marciano By Guess, Pierre Cardin, Molton, Olsen, Ulla Popken, Gerry Weber, Kazar i Venezia. Wśród grona jubilerów są Apart, Jubitom, Yes, W.Kruk, Pandora, Tous, Savicki oraz Swarowski. Oferta sportowa jest silnie reprezentowana m.in. przez takie marki jak Decathlon, Intersport, Martes Sport oraz Regatta Great Outhdoors. Artykuły elektroniczne dostępne są m.in. w sklepach Media Markt, Denon, Ispot oraz Komputronik. Ofertę z sektora „zdrowie i uroda” reprezentują m.in. Super-Pharm, Rossmann, Douglas, Sephora, Mac oraz Clinique. Galeria wyznacza trendy – można tu znaleźć pierwsze na Dolnym Śląsku salony: hiszpańskiej marki Decimas, Nectar Bath Treats z Las Vegas oraz Crocs z Colorado w Stanach Zjednoczonych, The North Face znad zatoki San Francisco oraz południowokoreańskie LG Brand Store oraz Samsung Brand Store, a także drugi w Polsce salon e-obuwie.pl z dziesięcioma nowoczesnymi przymierzalniami Modivo polskiego lidera Grupy CCC. Ofertę handlową Magnolia Park uzupełnia 7-salowe kino Helios. Klienci mogą również zrobić zakupy w hipermarkecie budowlanym Castorama i sklepie Komfort. Ofertę artykułów wnętrzarskich wzbogacają: Zara Home, Homla, Home&You, Tempur i Duka. Do grona najemców dołączyła też marka Pepco – z największym sklepem tej marki we Wrocławiu. W centrum dostępny jest także najnowocześniejszy koncept hipermarketu Carrefour z największym w całej sieci w Polsce działem produktów ekologicznych, czynny od 7:30. W galerii handlowej działa również Centrum Medyczne Magnolia Park – przychodnia zapewnia dostęp do lekarzy podstawowej opieki zdrowotnej oraz specjalistów, m.in. stomatologa czy lekarza medycyny estetycznej. Mieszkańcy Wrocławia mogą przy okazji zakupów w Magnolia Park załatwić wiele spraw urzędowych w przy jednym z prawie 30 okienek w nowoczesnym Centrum Obsługi Mieszkańca Urzędu Miejskiego. Ofertę centrum uzupełnia 30 restauracji i kawiarni m.in. znane w całej Polsce sieci McDonald’s, KFC, Burger King, Pizza Hut czy Kuchnia Marche, jak również unikalne Ohh!! Sushi&Grill, Pasibus oraz Mango Mama. Klienci mają do dyspozycji ponad 700 miejsc w strefie restauracyjnej. Magnolia Park nieustannie wzbogaca się o nowe marki – sklepy, punkty usługowe, butiki i restauracje. Dodatkowo klienci mogą kupić kartę podarunkową – to rodzaj przedpłaconej karty elektronicznej, która pozwala na zakupy we wszystkich sklepach i punktach usługowych galerii handlowej. Jest idealnym pomysłem na udany prezent. Zróżnicowana, atrakcyjna oferta, wygodny dojazd samochodem i komunikacją miejską oraz bliskość dużych osiedli mieszkaniowych czynią centrum doskonałym miejscem zakupów, spotkań, rozrywki i rekreacji. Do dyspozycji klientów jest zewnętrzne boisko multifunkcyjne, strefa do Street Workoutu, nowy, zewnętrzny plac zabaw dla dzieci, a także deptak z drzewami, ławeczkami i fontannami, przy których można odpocząć. Magnolia Park stanowi miejsce spotkań dla lokalnej społeczności również ze względu na organizowane tu wydarzenia specjalne. Więcej informacji można znaleźć na www.magnoliapark.pl