Zapraszamy do mistrzowskiej współpracy ze Ślęzą!

Najwyższy czas, żeby sukces sportowy Ślęzy stał się także sukcesem biznesowym sponsora tytularnego. 1KS to już nie tylko klub sportowy, to prestiżowa marka, która zaczyna coraz więcej znaczyć także w świecie biznesu.

1KS zostały objęty patronatem instytucjonalnym Business Center Club i Dolnośląskiej Izby Gospodarczej. W marcu klub otrzymał nominację do prestiżowej nagrody Forum Sportu i Biznesu SportBiz w kategorii „Najlepsza organizacja sportowa”. Stanęliśmy obok takich firm, jak PKOl, PZPN, Legia Warszawa czy PGNiG Superliga. Wokół Ślęzy skupionych jest kilkadziesiąt mniejszych i większych firm, które wspierając działalność klubu, wykorzystują przy tym medialny potencjał drużyny.

Razem z obecnymi sponsorami realizowaliśmy takie projekty, jak: Libet – rozmowy na tarasie z koszykarkami, gdzie nasze zawodniczki opowiadały o sobie, a w tle ulokowane były produkty i logo firmy, czy z Pol-Motors – jazda Mikołajkowa obrendowanymi samochodami po Wrocławiu. Nasza aktywność nie ogranicza się jednak do szablonowych rozwiązań. Od sezonu 2016/2017 współpracujemy z Dolnośląskim Centrum Onkologii. Na meczowych koszulkach pojawiło się logo DCO i różowa wstążka, koszykarki aktywnie włączyły się w promocję profilaktyki raka piersi, a klub oficjalnie zadeklarował, że w przypadku pozyskania sponsora, którego logotyp znajdzie się na koszulce, 10 procent wartości umowy sponsorskiej zostanie przekazane na rzecz fundacji przy DCO.

Wielka wartość medialna

Sponsor tytularny Ślęzy to nie tylko prestiż, ale i mnóstwo korzyści biznesowych. To wymierne korzyści finansowe. Dość powiedzieć, że w zakończonym niedawno sezonie wartość medialna klubu wyniosła blisko 25 mln złotych. Oznacza to, że sponsor tytularny musiałby właśnie taką kwotę przeznaczyć na reklamę, by promować się na pierwszych stronach gazet, na czołówkach internetowych, czy też programach telewizyjnych w najlepszym czasie antenowym.

Sponsor tytularny Ślęzy ma zagwarantowaną reklamę w najważniejszych mediach o ogólnopolskim zasięgu, nie tylko poprzez udział w nazwie zespołu. To przecież także ekspozycja logotypu na koszulkach meczowych, bandach reklamowych, materiałach klubowych czy obecność w mediach społecznościowych, które w dzisiejszych czasach kreują trendy i modę.

Razem do Europy

Sukces sportowy naszych koszykarek w Polsce stał się faktem. To jednak nie wszystko. Kolejny krok w rozwoju Ślęzy Wrocław to europejskie, sportowe salony. Jako mistrz Polski mamy szansę zaistnieć na koszykarskiej mapie Europy poprzez prestiżowe rozgrywki Euroligi. To właśnie organizowana przez europejską federację koszykówki (FIBA Europe) liga skupia najsilniejsze drużyny kontynentu. To wielkie marki, takie jak Fenerbahce, Bourges Basket, Dynamo Kursk czy USK Praga.

Sukcesy sportowe Ślęzy sprawią, że sponsor tytularny na zawsze pozostanie w pamięci kibiców. Gdy ktoś za 10, 15 lub 30 lat będzie wspominał kolejne mistrzostwo, Puchar Polski czy też sukcesy w Europie, będzie miał w pamięci logo i nazwę firmy. Będzie mógł je zobaczyć na zdjęciach czy materiałach wideo. Współudział w sukcesach 1KS-u to także budowanie tożsamości firmy, tożsamości mistrzów.

Bardzo istotnym elementem w podejściu do sprawy jest to, że sponsoring tytularny w sporcie nie jest żadnym nadzwyczajnym wydatkiem, a normalnym kosztem, który nie powoduje żadnych dodatkowych obowiązków czy zobowiązań podatkowych. Sponsor tytularny bowiem ma też prawo do wykorzystywania wizerunku drużyny przy organizacji wystaw oraz eventów firmowych i promocyjnych.

Inwestycja w Ślęzę w roli sponsora tytularnego to inwestycja w siebie, w swoją firmę i markę. Z nami zwiększysz swoją sprzedaż, pozyskasz nowych klientów, a tych obecnych zaskoczysz niebanalną formą promocji.

***

Ślęza to biznesowa żyła złota

Wartość telewizyjna sponsoringu sportowego w Polsce wyniosła w ubiegłym roku ponad 4,9 miliarda złotych, co jest najlepszym wynikiem w historii całej branży. Wśród pięciu dyscyplin generujących największą liczbę ekspozycji znalazła się też koszykówka, w której Ślęza Wrocław odnosi największe sukcesy.

Decyzje zakupowe

O tym, na jakiej podstawie konsumenci podejmują decyzje zakupowe, napisano już wiele książek, przeprowadzono wiele badań. Marketerzy na całym świecie głowią się, jak dotrzeć do klientów, którzy podobnie jak produkty i usługi ewoluują. Obecne pokolenie „Z” jest już odporne na tradycyjne formy reklamy, w której wszystko można obiecać i wykreować. Dziś liczy się indywidualizacja komunikatów, niestandardowe podejście do marketingu, historia i wartości jakie stoją za marką. Paweł Tkaczyk z agencji MIDEA, autor bestsellerowych książek marketingowych, a przede wszystkim pionier tzw. storytellingu, zwraca uwagę na potrzebę posiadania przez marki swoich historii, tak by przykładowa historia śrubek wzruszała tak, jak opowieść o Romeo i Julii. Czy istnieje lepszy obszar do oparcia swojej historii niż sport?

Zaletą sponsoringu sportowego jest także jego realny wpływ na decyzje nabywcze obecnych i potencjalnych klientów. Poprzez wykorzystanie wizerunku poszczególnych sportowców, całej drużyny czy klubu firmy mogą bardzo efektywnie realizować swoje cele sprzedażowe. Potwierdzają to liczby. Jak mówi Tomasz Redwan, jeden z najbardziej znanych ekspertów marketingu sportowego w Polsce: „Przeprowadzone w USA badania pokazują, że 78 procent dorosłych konsumentów chętniej kupi produkt producenta wspierającego bliską ich sercu inicjatywę. 66 procent zmieni producenta, a 60 procent sklep, jeśli będzie się to wiązało ze wsparciem słusznej sprawy. Aż 30 procent klientów jest gotowa zapłacić pięć procent więcej za produkty sponsorów, a 24 procent aż o 10 procent więcej.”

Naturalnie, największy „zwrot” pojawia się przy okazji sukcesów sponsorowanego. Ślęza od swojego powrotu do najwyższej klasy rozgrywkowej notuje coraz lepsze wyniki. Od ósmego miejsca w sezonie 2014/2015, przez brązowy medal w sezonie 2015/2016 i w końcu mistrzostwo Polski w 2016/2017.

Wzrost rynku sportowego

– W ciągu pięciu lat liczba marek, które eksponowały się w kontekście sponsoringu sportowego, wzrosła o blisko 90 procent – mówi Adam Pawlukiewicz z firmy badawczej Pentagon Research. Nie dotyczy to tylko największych imprez sportowych. Przełożenie tej statystyki obserwujemy również w naszym „rodzimym” ogródku. W Ślęzie Wrocław systematycznie rozwija się Liga Partnerów skupiająca przedsiębiorstwa chcące wykorzystać potencjał marketingowy najlepszego zespołu kobiecej koszykówki w Polsce.